Освітянам – про тактичну комунікацію з дітьми. Запоріжжя
08 листопада 2024Через війну, яка триває вже третій рік, діти передчасно подорослішали, стали більш чутливими, в конфліктних ситуаціях можуть проявляти агресію чи навпаки – відчуженість і апатію. Як учителям упоратися з новими викликами, допомогти собі та підтримати дітей і батьків в умовах воєнного стану та дистанційного навчання, йшлося під час практичного тренінгу, який в одній із шкіл головний спеціаліст сектору з впровадження та реалізації програм психосоціальної підтримки управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Світлана Семенова. Обговорюючи правила взаємодії та активного слухання в спілкуванні з учнями, колегами та батьками, учасники розглянули універсальний алгоритм розмови:
- встановити правильну дистанцію;
- визнати свої труднощі;
- попросити про конкретну допомогу;
- чесно визнати користь.
І ще про низку нюансів. Спілкуватися з дитиною краще, коли очі дорослого розташовані на одному рівні з її очима. Дитина має розуміти, що в цей момент вона в безпеці. Дуже важливо залучати дітей до суспільно корисної роботи, що їм по силах, і не забувати дякувати та підкреслювати значущість виконаних разом справ. Тож будь-яка позитивна реакція на дії дитини, як-от підбадьорення чи похвала на кшталт «Нам вдалося», «В нас добре вийшло», буде доречною.
