Завдання служби охорони праці на підприємстві. Запоріжжя

24 лютого 2025

Служба охорони праці – це невід’ємний структурний підрозділ підприємства, який забезпечує дотримання норм і правил безпеки на робочому місці. Вона створюється на підприємствах, де працює 50 і більше осіб, відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці». Якщо ж на підприємстві менше 50 працівників, функції цієї служби можуть виконувати інші спеціалісти, які мають відповідну підготовку. На підприємстві, де менше 20 працівників, для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.

Про це в ході технічної консультації на одному з підприємств нагадали посадовці відділу з питань безпеки праці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області. Вони звернули увагу на те, що основне завдання служби охорони праці – попередження нещасних випадків і професійних захворювань шляхом контролю за дотриманням вимог охорони праці. Фахівці цієї служби проводять регулярні інструктажі для працівників, розробляють заходи з мінімізації ризиків та перевіряють виробниче обладнання на відповідність нормам безпеки. Окрім цього, служба охорони праці бере участь у розслідуванні нещасних випадків і впровадженні сучасних методів захисту персоналу. Вона також стежить за виконанням приписів контролюючих органів і проводить внутрішній аудит стану охорони праці. Ефективна робота служби охорони праці сприяє створенню безпечних умов праці, підвищенню продуктивності та зниженню рівня виробничого травматизму.

Більше інформації про те, як працювати безпечно, можна знайти тут: https://pratsia.in.ua/safe_work.php