Обговорено вимоги безпеки до експлуатації трамвайних вагонів під час наради з КП «Швидкісний трамвай»

04 липня 2025

Фахівці відділу з питань безпеки праці південного регіону управління інспекційної діяльності у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці разом з фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провели нараду з представниками КП  «Швидкісний трамвай»  щодо вимог безпеки до експлуатації трамвайних вагонів.

На початку зустрічі посадовими особами Міжрегіонального управління зазначено, що для належної експлуатації трамвайних вагонів з пасажирами підприємство забезпечує:

– створення необхідних запасів запасних частин, матеріалів, інструменту і інше;

– розроблення графіків руху, інструкцій з експлуатації, технологічних карт і інше;

– підготовку працівників до експлуатації об’єктів;

– проведення пробної експлуатації ліній, систем та обладнання.

Акцентовано увагу присутніх на тому, що технічний стан, обладнання та укомплектованість рухомого складу, що перебуває в експлуатації, повинні відповідати вимогам Правил дорожнього руху, Правил експлуатації трамвая і тролейбуса, інструкціям підприємств-виробників, а також Правилам охорони праці на міському електричному транспорті (НПАОП 60.2-1.01-06). Рухомий склад повинен бути технічно справним і проходити щоденне технічне обслуговування перед виїздом на лінію. Щоденне обслуговування повинно забезпечувати гарантовану працездатність агрегатів, вузлів та деталей гальмівних систем, рульового керування, трансмісії, дверей та сигналізації. Забороняється експлуатація рухомого складу у разі виникнення технічних несправностей, які можуть спричинити аварійну ситуацію. Трамвайний вагон може бути випущений з депо лише у разі наявності та належного оформлення технічного журналу трамвайного вагона, підпису особи, відповідальної за їх готовність до експлуатації на лінії, а також за наявності дорожнього листа, підписаного особою, відповідальною за випуск. Водії трамвая повинні мати посвідчення на право керування рухомим складом відповідної категорії, а також пройшли відповідні медичні огляди та не мають протипоказань за станом здоров’я.

Разом з тим інспектори Держпраці нагадали, що рухомий склад підготовлений до випуску на лінію повинен бути екіпірований: вуглекислотним (порошковим) вогнегасником; електронними табло або лобовими, задніми та боковими маршрутними покажчиками; правилами користування міським електричним транспортом (трамваєм, тролейбусом); медичною укладкою для надання домедичної допомоги відповідного рівня; гучномовною радіоустановкою (автоінформатором), бортовими приладами автоматизованої системи диспетчерського контролю, GPS моніторингу та управління, (якщо це впроваджено на підприємстві); противідкатним упором; знаком аварійної зупинки; пристроєм буксирного зчеплення (трамвай); піском у пісочницях (трамвай); ломом для переведення стрілок (трамвай).

Наприкінці зустрічі фахівці міжрегіонального управління звернули увагу, що більше інформації з питань безпеки праці та трудових відносин під час дії воєнного стану можна отримати на інформаційному порталі https://pratsia.in.ua.