Моніторинг ефективності запровадження політики психосоціальної підтримки працівників на робочому місці

28 травня 2025

В Новомосковській автошколі Дніпропетровської обласної організації Товариства сприяння обороні України (далі – Новомосковська автошкола ДОО ТСО України) було запроваджено політику та відповідно розроблено програму психосоціальної підтримки працівників на робочому місці (далі – ПСП).

У реалізації цієї ініціативи активну участь взяли посадовці відділу з питань праці східного регіону управління інспекційної діяльності у Дніпропетровській області. Їхня методична допомога, консультації та підтримка стали важливими чинниками успішного впровадження програми.

Впровадження програми ПСП у Новомосковській автошколі ДОО ТСО України принесло низку важливих покращень. Серед них: зменшення рівня професійного вигорання завдяки участі у тренінгах та підтримці; покращення комунікації з курсантами, зменшення конфліктних ситуацій; підвищення задоволеності роботою.

Для автошколи в цілому спостерігалося зростання довіри до навчального закладу — курсанти рекомендують школу іншим; підвищення репутації автошколи як соціально відповідального закладу; збільшення кількості записів на курси (через позитивні відгуки і розголос); можливість участі в соціальних грантах або ініціативах, пов’язаних з ментальним здоров’ям.

Після запровадження програми ПСП у Новомосковській автошколі ДОО ТСО України, за результатами року, було проведено опитування серед курсантів та викладачів. Отримані такі досягнення:

  • Покращення емоційного стану курсантів: 78% учасників відзначили зменшення рівня тривожності перед заняттями та іспитами; 65% повідомили про зростання впевненості у своїх силах під час водіння.
  • Зниження кількості зривів та конфліктних ситуацій: на 40% зменшилася кількість скарг інструкторів на емоційні зриви курсантів; знизився рівень конфліктності у групах, покращилася атмосфера співпраці.
  • Покращення успішності навчання: середній бал на теоретичних іспитах зріс на 12%; прохідність практичного іспиту з першої спроби зросла з 58% до 73%.
  • Зміцнення взаємозв’язку між курсантами та викладачами: 81% учасників відзначили покращення комунікації з інструкторами; зросла довіра до педагогічного складу, зменшилася кількість пропусків занять.
  • Підвищення загальної задоволеності навчальним процесом: 87% курсантів високо оцінили ініціативу впровадження програми підтримки; 92% рекомендували б автошколу іншим саме через комплексний підхід до навчання.

Програма ПСП довела свою ефективність у покращенні добробуту курсантів і викладачів та загальної продуктивності.

Дізнатися більше можна на інформаційному порталі Держпраці за посиланням: http://pratsia.in.ua.