Фахівцями Управління з питань праці здійснені інформаційні візити суб’єктів господарювання міста Павлоград з метою запобігання порушень трудового законодавства

13 вересня 2018

Фахівці відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість, працевлаштування інвалідів та питань дитячої праці у Павлоградському регіоні продовжили проведення інформаційної кампанії спрямованої на попередження порушень законодавства про працю та роз’яснення підприємцям та працівникам різних сфер діяльності міста Павлоград як попередити їх прояв та забезпечити гідне майбутнє для себе і своєї сім’ї.

Зокрема, спілкуючись із суб’єктами господарювання спеціалісти наголошують на обов’язковому дотриманні норм трудового законодавства, в тому числі, порядку оформлення трудових відносин з найманими працівниками, порядку і термінами оплати праці, дотримання та забезпечення пільг і гарантій для працівників.

Головне, на що акцентують увагу спеціалісти – це легалізація трудових відносин з працівниками, адже, якщо роботодавцем належним чином не оформлені трудові відносини – це є ризик як для підприємця так і працівника.

Якщо працівник не оформлений на роботу належним чином, він позбавляється права на основну та додаткову відпустки, оплату лікарняного, дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, отримання допомоги при травмуванні у разі нещасного випадку на виробництві, гарантії за колективним договором, отримання допомоги по безробіттю залежно від страхового стажу. Через несплату єдиного соціального внеску і податків наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії по старості, по інвалідності та в інших випадках, передбачених законодавством, адже пенсію буде призначено тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.

Увагу ж підприємців звертають на те, що за одного найманого працівника, допущеного до роботи без належного оформлення трудових відносин, передбачено штраф у розмірі 30 мінімальних заробітних плат. Тобто, «тіньова» зайнятість має великий ряд негативних наслідків.

Загалом інформаційно-роз’яснювальна робота, яка проводиться фахівцями Головного управління має позитивний вплив на роботодавців. Адже, як приклад, в серпні 2018 року фахівцями проведено 35 інформаційних заходів на підставі пункту 33 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 295 від 26.04.2017, який вказує, що інспектор праці самостійно приймає рішення про необхідність відвідування роботодавця з метою інформування його та працівників про найбільш ефективні способи дотримання законодавства про працю, моніторингу стану його дотримання, у тому числі щодо оформлення трудових відносин. В результаті даних заходів з 19 працівниками належним чином були оформлені трудові відносини.