Чи потрібна паперова трудова книжка, якщо вже є електронна?

09 травня 2024

⏺️ З таким запитанням працівниця закладу торгівлі звернулася до посадовців управління інспекційної діяльності у Запорізькій області. Інспектори роз’яснили, що з червня 2021 року були запроваджені електронні трудові книжки як аналоги паперових. Тож відтоді, як зазначається у статті 48 Кодексу законів про працю України, облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування в порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

▶️ Після закінчення перехідного періоду, який триватиме 5 років, паперова трудова книжка фактично втратить статус обов’язкового документу, але працівники, які хочуть отримувати відомості про трудову діяльність саме в паперовій формі, можуть і надалі користуватися такою можливістю. Якщо раніше трудова книжка зберігалась у роботодавця, то тепер буде знаходитись у працівника. Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до неї, як передбачає згадана стаття, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення й нагороди за успіхи в роботі.

Більше інформації про зміни в трудовому законодавстві під час воєнного стану шукайте на сайті Держпраці https://dsp.gov.ua/ та на порталі https://pratsia.in.ua/