Проведено нараду з працівниками газорозподільного підприємства
14 серпня 2025Фахівці відділу з питань безпеки праці південного регіону управління інспекційної діяльності у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці провели нараду з працівниками аварійно-диспетчерської служби газорозподільного підприємства, яке забезпечує природним газом споживачів міста Кривий Ріг та Криворізького району Дніпропетровської області.
Організація роботи аварійно-диспетчерської служби (дала – АДС) газорозподільного підприємства є критично важливою для забезпечення безпеки газопостачання та оперативного реагування на аварійні ситуації. АДС відповідає за цілодобовий прийом та обробку заявок про аварії, витоки газу, пошкодження газопроводів, а також за координацію дій аварійних бригад для усунення наслідків аварій. АДС оснащена необхідними автономними засобами зв’язку, обладнанням для визначення місця витоку газу, програмним забезпеченням для обробки заявок та контролю за роботою аварійних бригад.
Під час зустрічі представники міжрегіонального управління зосередили увагу присутніх на основних функціях і завданнях АДС:
– прийом та обробка заявок (АДС приймає дзвінки від споживачів, інших служб та організацій про аварійні ситуації на газових мережах. Кожна заявка фіксується, реєструється та класифікується за ступенем небезпеки);
– координація дій аварійних бригад (АДС визначає необхідні ресурси (людські та матеріальні) для усунення аварії, направляє аварійні бригади на місце події та контролює їх роботу);
– взаємодія з іншими службами (АДС взаємодіє з іншими службами, що забезпечують безпеку, такі як територіальні підрозділи ДСНС, центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, правоохоронні органи, енергопостачальні організації);
– диспетчеризація робіт (АДС здійснює загальне управління та контроль за ходом робіт з усунення аварійних ситуацій, забезпечуючи їх своєчасне та ефективне виконання);
– ведення обліку та звітності (АДС веде облік всіх аварійних ситуацій, проведених робіт та використаних ресурсів, а також готує відповідну звітність);
– забезпечення готовності до роботи (АДС забезпечує готовність аварійних бригад, транспортних засобів та обладнання до роботи в будь-який час доби);
– проведення інструктажів (АДС проводить інструктажі з безпеки для працівників, що залучені до робіт з локалізації та ліквідації аварійних ситуацій).
Аварійно-диспетчерська служба є ключовим елементом системи безпеки газопостачання. Вона забезпечує швидке та ефективне реагування на аварійні ситуації, мінімізуючи ризики для населення та навколишнього середовища. Якісна робота АДС є запорукою надійності та безпеки газопостачання.
Разом з тим, під час заходу обговорені питання: безпечного виконання газонебезпечних робіт; способи визначення витоку газу; застосування інструменту, який унеможливлює іскроутворення при виконанні робіт у загазованому середовищі; забезпечення працівників засобами індивідуального захисту та правильному їх застосуванню; укомплектованість відповідними засобами аварійно-диспетчерських бригад; локалізація і ліквідація аварійних ситуацій з урахуванням заходів, які передбачені Планом локалізації та ліквідації аварійних ситуацій на об’єктах систем газопостачання.
Крім того, акцентована увага присутніх на дотриманні вимог безпеки працівниками, які під час виконання своїх обов’язків пересуваються територією, на якій можуть бути вибухонебезпечні предмети (міни, боєприпаси тощо), а також про дії працівників у разі виявлення підозрілих предметів та під час обстрілів.
На завершені зустрічі фахівці Держпраці нагадали присутнім, що на інформаційному порталі Держпраці за посиланням: https://pratsia.in.ua можна ознайомитися з рекомендаціями щодо трудових відносин, законодавства з питань охорони праці, психосоціальної підтримки на роботі, а також отримати консультування онлайн.
